Ny logo og nye farger

Meland-Golf_bredde_Pantone-295C.png

Som du sikkert har fått med deg har Meland Golf både fått ny logo og nye farger. Det er Reklamehuset AS i Knarvik som har designet og utviklet den nye logoen. .

“Vi følte at det var på tide med en fornyelse også når det gjelder logo og hvilket grafisk utrykk Meland Golfklubb skal bruke. Fornyelsen er tuftet både i et behov for å kommunisere med markedet, men faktisk også noen praktiske hensyn - blant annet må logoer og tekst være tilpasset mobiltelefoner og mindre skjermer. Så da passet det bra å ta både logo, hvilke fonter vi bruker og nye nettsider i samme prosessen.” - forteller nyansatt daglig leder i Meland Golfklubb - Arild Helland.

Vi har også tatt en prat med Reklamehuset AS og Argonville Media, to lokale bedrifter som henholdsvis står for logo og ny design, og nettsider og digital markedsføring.

Reklamehuset forklarer bruken av fonter slik: En font er hvordan en bokstav ser ut. Det er noe du ser hver dag, men som du kanskje ikke har et bevisst forhold til, med mindre det blir brukt galt. En seriøs nyhet der det er bruk en tegneseriefont vil være feil. Det vi ønsket med fonten til Meland Golf var å finne en font som var seriøs og stod for kvalitet, samtidig som den er litt leken og moderne. Det var også et krav at fonten skulle være tilpasset moderne medier som internett og sosiale medier og kunne brukes der. Valget falt derfor på en Google Font som heter Red Hat og ofte er bruk sammen med en annen meget populær font “Roboto” som også er fra Google.

Logoen

“Vi ser at det bli enklere for oss å jobbe med en logo og design som er tilpasset vår digitale verden. Det gjør ting enklere, mer fleksibelt og raskere rent tekniske og er med på på heve kvaliteten på det kommunikasjonsmessige også ved at budskapet blir klarere og mer moderne” - sier daglig leder i Argonville - Eivind Antoniazzi.

Arild forteller at årsaken til at de valgte to lokale aktører på dette arbeidet er av flere hensyn. “Det handler selvsagt litt om å støtte lokalt næringsliv, men det viktigste var å bruke leverandører som leverer høy kvalitet og som i tillegg er lette å samarbeide med. Både Argonville og Reklamehuset kjenner vi fra før, og vi vet at de leverer både høy kvalitet og de alltid gir noe ekstra utover det du kanskje får andre steder. Resultatet taler vel for seg selv. Vi er veldig fornøyd med hva vi har fått levert.”

Forrige
Forrige

Utvidet åpningstider fra 1.juni