Eivind Antoniazzi Eivind Antoniazzi

Ny åpningstid i proshopen fra mandag 5.10-20

_DSC7382 - Edited.jpg

Fra mandag 5.oktober endrer vi åpningstider i klubbens proshop.

De nye åpningstidene er 08.00 – 16.00.

Benytter du banen etter åpningstid betaler en med VIPPS.(Nr 508644)

Vi vil komme tilbake med informasjon rundt åpningstider i klubbens innendørssenter neste uke.


Les mer
Guest User Guest User

Registrering av publikum

Nye regler for registrering av publikum i forbindelse med covid-19 og smittesporing.

Meland-Golf_bredde_Pantone-295C.png

På grunn av covid-19 skal alt av publikum, gjester og andre besøkende registrere seg. Dette er fordi arrangør og/eller myndigheter skal kunne informere om utbrudd eller gjennomføre smittesporing. Opplysningene blir oppbevart i inntil 4 uker og vil kunne bli benyttet i forbindelse med ovennevnte.

Fyll inn dine opplysninger ved å klikke på knappen:



Les mer
Eivind Antoniazzi Eivind Antoniazzi

Srixon Tour 3

Srixon Tour 3 arrangeres 29-30. august. Les mer og meld deg på her.

srixon_tour_banner.2422dd9e662c3cef73a6363410bd341d.1aa8967ca45a829239371d3b4124fa72.jpg

Praktisk informasjon Srixon Tour 3
29-30. august

Avmelding
Avmelding må gjøres før påmeldingsfristens utløp, og gjøres av spilleren selv i GolfBox.

Etter påmeldingsfristen må en påmeldt spiller som ikke skal delta stryke seg ved å sende en e-post til turnering@golfforbundet.no.

Beskjeder/Informasjon
Alle beskjeder vil bli slått opp på oppslagstavlen ved kafeteria.

Dommere
I denne turneringen er det utnevnt dommere fra NGF. Disse er der for å assistere i regelsituasjoner, sikre at spilleregler følges og se til at spillerne holder akseptabel spillehastighet. Kontaktinfo til TD og Hoveddommer vil publiseres av starter.

Drivingrange
Døgnåpent begge turneringsdager. Det brukes kort eller bankkort som gir 24 baller for kr. 30,-

Evakueringsplan
Evakueringsplan vil henge oppe på infotavle og distribueres på Srixon Tour sin Facebookside. Er det stor fare for torden eller andre grunner til evakuering vil den i tillegg bli utdelt på start.

Forecaddies
Forecaddies utplasseres ved behov. Starter informerer om eventuelle forecaddies. Forecaddies er utplassert for sikkerhet, men kan også assistere med å anvise/finne baller.Spilleren bør anvise ballens retning ved å strekke ut høyre eller venstre arm i skulderhøyde.

Førstehjelp
På turneringskontoret, i resepsjonen og hytte etter hull 8/13 Hjertestarter i klubbhus og bod etter hul 8/13.. Klubben har en ansvarlig for førstehjelp som kan rykke ut ved behov. Kontakt TD/turneringsleder ved behov.

Startlister

Startlister distribueres med lenke til Golfbox på Srixon Tours Facebook side, og henges opp på oppslagstavlen.

Garderobe/dusj/toalett
Som et ledd i koronatiltakene vil ikke garderober og dusjanlegg være tilgjengelige.. Toaletter på klubbhuset, i tillegg er det toalett ved hull 8 og 13.

Hullplassering
Tabell som viser dagens hullplassering, vil være oppslått på oppslagstavlen og være tilgjengelig hos starter.

Innspill
Det er fritt innspill for spillere som står på deltagerlisten, fortrinnsvis dagen før første runde. Bookes via Meland Golfklubb på tlf. 56 17 46 00. Minner om bestemmelser om innspill som du finner på NGFs regelkort. I tillegg vil regler for innspill bli slått opp på infotavle i klubbhus.

Nedslagsmerker skal repareres og oppslått torv skal legges tilbake. Brudd på denne bestemmelsen medfører at spilleren kan bli nektet start i turneringen. Dette avgjøres av Komiteen

Koronatiltak
For å sikre arrangementet foregår etter de kriterier myndighetene har satt, vil det bli innført spesifikke tiltak. Disse tiltakene vil offentliggjøres i god tid, og senest en uke før turneringen.  Elementer i disse tiltakene vil være begrensninger for hvem som har lov å oppholde seg på konkurransearenaen, og hvor lenge før og etter runden spillerne kan oppholde seg på konkurransearenaen. 

Lagring av utstyr
Utstyr kan oppbevares i klubbhus etter nærmere avtale på spillers eget ansvar.

Lokale regler
Alle spillere må ha nyeste versjon av Golfreglene og utskrift av NGFs regelkort. NGFs regelkort 2020 kan lastes ned fra NGFs hjemmesider. Utkast til eventuelle tillegg vil være oppslått på oppslagstavlen innspilldagen

Mat og drikke
Kafé er åpen i tiden 07:00 – 22:00.
Baguett/wraps Kr. 60,-
Mellom rundene lørdag: Lapskaus/pasta Kr. 100,-
Diverse retter inklusiv Pizza.
Mineralvannsautomat i bod etter hull 8/13 – kort/Vipps.

Offisiell tid
Offisiell tid vises på klokke som starter har ved hull 1 og hull 10.

Overnattingsmuligheter
Ved bestilling hos Nordic Choice Hotels, NGF-avtalen (opptil 20% rabatt på nettpris) brukes denne lenken: https://www.choice.no/norgesgolfforbund for å komme til en egen bookingside med oversikt over de 172 hotellene som er med i samarbeidet. Se også informasjon for den enkelte turning i GolfBox under Info/Turneringsinfo med opplysninger om spillerhotell, bestilling av rom på spillerhotellet og priser.

Alver Hotel AS, 5911 Alversund. Telefon: 56 34 38 00, epost: post@alverhotel.no Web: alverhotel.no. Dette er det nærmeste hotellet til banen. Ca. 20 minutter med bil. Pris inklusiv frokost og 2 retters middag: Enkeltrom Kr. 1.070,- per person. Dobbeltrom Kr. 770,- per person.

Premieutdeling
Finner sted ved hull 18 eventuelt i klubbhus så snart resultatlisten er klar etter siste runde.Tidspunkt for premieutdeling kan bli utsatt ved spilleavbrudd eller andre forsinkelser. Mer informasjon om premieutdeling og koronatiltak vil komme senest under første turneringsdag.

DSC_0557.JPG

Proshop

Åpen fra kl.07:00 – 22:00

Påmelding
Påmeldingen er bindende, og det er spillerens ansvar å melde seg på aktuell turnering i GolfBox innen påmeldingsfristen.NB! For å kunne bli kontaktet av arrangøren må spillere krysse av dette punktet ved påmelding, til hver turnering. Arrangøren forholder seg til den kontaktinformasjonen som er registrert på spillerens profil i GolfBox.

Radiosamband/sambandsmuligheter
Ute på banen vil det finnes sambandsmuligheter hos dommere og forecaddies.  Disse kan benyttes til å tilkalle assistanse ved regelspørsmål, sykdom eller lignende

Registrering
Samtlige spillere må bekrefte sin deltagelse ved å betale startkontingenten gjennom GolfBox. Spillere som ikke bekrefter at de stiller opp i turneringen ved å betale startkontingenten innen oppgitt frist strykes fra deltagerlisten, slik at reserver kan settes inn.

Resultatservice
Uoffisielle resultater: GolfBox livescoring oppdateres etter hvert hull.
Offisielle resultater: GolfBox Storskjerm kafeteria/peisestue. Oppslagstavlen i gang ved proshop.

Scorekort og Scorekortmottak
Vi vil komme tilbake med informasjon om hvordan score skal registreres og verifiseres av markør i koronatiltakene før turneringen.  Det vil bli satt opp merking som viser hvor scorekort mottak og sekretariat er.

Spilleavbrudd
Spilleavbrudd Se NGFs regelkort – Spilleavbrudd (Regel 5.7). Gjenopptagelse av spill – se NGFs regelkort. (Spillerne skal ved spilleavbrudd begi seg mot klubbhuset for å motta videre informasjon.)

Spilletempo
Se NGFs regelkort – Spilletempo (Regel 5.6)

Startlister
Startlister distribueres med lenke til Golfbox på Srixon Tours Facebook side, og henges opp på oppslagstavlen.

Starttider og spilleoppsett
Starttidspunkt runde 1: Kl. 08:00, antatt runde 2 kl. 13:30. 3 runde starter klokken 08:00. 

Traller
Spillerne oppfordres til å bruke egne traller. Det kan ikke påregnes at nødvendig antall traller er tilgjengelig for utleie. Utleie av tralle kr 50,- per runde. Tralle kan leies i proshop.

Turneringskomité
Mobil:e-post:Turneringsleder: Christen Larsen950 53 343Christen.andreas.larsen@bkkfiber.noTD: Vanja Snørteland986 44 621vanjagolf@gmail.comHoveddommer:Erik Storm414 29 516erik.storm@me.com

Turneringssekretariat
Er i klubbhus merket med ”Turneringskontor”. Åpent fra kl. 07:30 alle spilledagene.Christen Larsen telefon 950 53 343.  Ved behov for førstehjelp kontakt Kjellfrid Larsen (er tilstede begge dagene) telefon 908 69 639.

Utfyllende informasjon om turneringen
Se mer på www.golfforbundet.no/(Turneringer/Srixon Tour).

IMG_2346.JPG
Les mer
Guest User Guest User

Karsten Memorial Ping Tournament

kpmt-ping.jpg

Hei og velkommen til årets største turneringshelg. I år noe forskjøvet grunnet Covid-19, men vi er veldig takknemlig for PING sin innstas for at dette gjennomføres også i 2020.

Her litt info om helgens program, hva dere kan hjelpe oss med og hva som er viktig med tanke på felleskapets beste i helgen.

Mat
For at vi skal ha litt oversikt over hvem som ønsker hva i helgen hadde vi satt stor pris på om du setter av 2 minutter til å gi oss info om det er noe du skal ha av varmmat eller baguetter i helgen. Vi setter stor pris på hvis du fyller ut vedlagte link. Da sikrer vi at alle får og vi ikke sitter igjen med for mye etter arrangementet. Over 40 personer har allerede fylt ut, fyll bare ut linken 1 gang.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=kt4PDsWcakKiZoG3YzHt506Nk4XEWaJAolZJfClrLCFUOFRCUzQyS0E2UVBHTUVBRFM4RVFKMk45OC4u

Rita-Marie Simonsen vil selvsagt være med hytten på 9 ½ med nysteikte vafler og gratis kaffe til alle. Rita vil være der lørdag på day-touren og søndag under Texas Scramble. Vi er takknemlig.

Parkering
Alle turneringene nærmer seg nå fulle, om mulig prøv å samkjøre med naboen eller kompisen under helgen arrangement.

Covid - 19
Vi skal alle ha fokus på dette, også under helgens arrangement. Ved inngangspartiet monterer vi et stort telt på 6 x 15 meter, her er det sitteplass til 50 personer i tillegg til stå-bord.

På grunn av mulighet for smittesporing må vi registrere navn og nummer til publikum og gjester. Spillere som skal delta er allerede registrert via golfbox. Har du med deg familie må hvert enkelt familiemedlem registreres. Informasjonen blir oppbevart og kun brukt ved eventuell smittesporing. Informasjonen vil bli slettet 01.10.2020.

Har du med deg, eller er gjester/publikum skal vedlagte link fylles ut:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=kt4PDsWcakKiZoG3YzHt506Nk4XEWaJAolZJfClrLCFUM1IzQ0JMMTlIVldKM0lOVU5BT01OUlhENS4u

Premieutdeling
Er været bra vil all premieutdeling foregå på terrassen, regn så vil teltet/håndarbeidssalen ble benyttet.

Scorekort
Scorekort vil bli delt ut ved hull 18 ved opphold. Der vil det bli markert med hull 1-18, still deg bak det hullet du skal starte på og dere vil få scorekortene der. Ved nedbør vil dette skje i telt og håndarbeidssalen.

Betaling
Vi anbefaler at dere vippser betaling i forkant, se link til vår hjemmeside der det fremkommer hva DU skal betale
https://melandgolf.no/kmpt-ping-week.

Dere kan da Vippse til 508644, turneringene med prisene er listet opp under turneringer (merket KMPT). Fremvis kvittering ved ankomst i teltet utenfor, hvis ikke betaler dere i kassen. Husk å ta vare på kvittering. MØT OPP TIDLIG!

Fredag 7. august

18.00 Start Night Ride

21.00 Premieutdeling (PGA Championship på storskjerm)

Lørdag 8. august

08.00 Start Morning Tour (Klubbhuset åpner 06.30)

11:00 – Premieutdeling

12:00 – Åpning av KMPT v/Styrets leder

12:30 – Day Tour

19:00 – Premieutdeling (PGA Championship på storskjerm)

Søndag 9. august

10.00 Texas Scramble

15.30 Premieutdeling


Prisliste KMPT

prisliste_kmpt_turnering.PNG

For mer informasjon om turneringen

Les mer
Eivind Antoniazzi Eivind Antoniazzi

Bjerkecup åpen for påmelding og start.

Meland Golfklubb og Urmaker Bjerke inviterer til

tagheuer.jpg

Bjerke Cup 2020.

Den svært populære lagturneringen er inne i sin 20.sesong og Urmaker Bjerke stiller også i år med flotte premier. Siden vi i år har 20.årsjubileum, stiller vår sponsor i tillegg med spektakulære hole in one premier.

Premier

Premiering til beste lag per runde1, 2 og 3 + finalerunden. I tillegg blir det uttrekkspremie etter finalerunden.

Det vil i tillegg bli flere hole in one premier.

Hovedpremier

1. premie – TAG HEUER

Vinnerlaget mottar i tradisjonen tro 4 Tag Heuer ur.

2. premie - Gavekort

Lagpremie til en verdi av kr 4000,-

3.premie - Gavekort

Lagpremie til en verdi av kr 2000,-

4.premie - Gavekort

Lagpremie til en verdi av kr 1000,-


For påmelding, invitasjon, mer informasjon og etterhvert resultater:

Les mer
Eivind Antoniazzi Eivind Antoniazzi

Åpnings-turnering flyttet til søndag 24.mai

Med bakgrunn i de dystre værmeldingene ble det besluttet at åpnings-turneringen flyttes til søndag 24.mai.

1273829_440272169423263_178772742_o.jpg

Med bakgrunn i de dystre værmeldingene ble det besluttet at åpnings-turneringen flyttes til søndag 24.mai.

Vi håper selvsagt at alle dere som er påmeldt også kan delta neste søndag. Skulle dette ikke være mulig for noen av dere, ber vi om at de det gjelder logger seg på i Golfbox og melder seg av der.  Så håper vi  at både de som nå har meldt seg av, og også nye spillere, vil melde seg på nå som vi har flyttet. Påmeldingsfristen er forlenget til onsdag 20. mai kl 23.59

Alle møter for registrering, betaling av startkontingent og henting av scorekort SENEST 30 min før start.. Alle må være til start  minimum 10 min før starttid.

Vi vil så langt  det er praktisk mulig  sette sammen ballene slik at de som er i samme klasse spiller sammen.

Vi minner om at årskontingent må være registrert betalt hos klubben for å kunne spille. 

Maksimalt antall spillere er foreløpig satt til 150 for alle 4 klassene, men kan ved stor deltakelse utvides noe. Dersom det blir flere påmeldte enn det er plass til, vil man havne på venteliste.

Åpnings-turneringa vil bli lagt opp slik at alle spillere kan legge inn egen score selv i Golfbox fortløpende. Vi vil oppfordre alle til å benytte denne muligheten.  Alle vil også få utlevert scorekort som skal fylles ut og signeres av markør etter endt runde før det  leveres til turnerings-kontor, eventuelt proshop. 

På grunn av corona restriksjoner blir turneringa i år gjennomført med løpende start og ikke «shotgun start». 

Turneringa vil som normalt ha premier til de beste, men det blir heller ingen premieutdeling premieutdeling etter turnerings-slutt. I tillegg til at resultatene blir kunngjort i Golfbox blir egen premieliste publisert på klubbens nettside og Facebook.  Premiene vil være tilgjengelige og kan hentes i proshop fra om med onsdag 27.mai.

Les mer
Eivind Antoniazzi Eivind Antoniazzi

Utvidet åpningstider fra 1.juni

Med bakgrunn i de dystre værmeldingene ble det besluttet at åpnings-turneringen flyttes til søndag 24.mai.

IMG_2422-1024x683.jpg

Proshopen utvider åpningstider fra 1.juni 08.00 – 21.00

Selv om mai har vært kaldt har det vært særs god aktivitet, for å ivareta medlemmer og greenfee-spillere i sommer utvider vi åpningstiden frem til 30.august.

Forskjøvet ballrenne fra 1.juni

Vi vil justere bookingtider i golfbox, det vil si at du kan booke starttid frem til kl 20.00 i golfbox. Etter kl 20.00 vil det være som tidligere, ballrenne der en kan gå ut hvis det er ledig.

Les mer
Guest User Guest User

Ny logo og nye farger

Meland Golfklubb har fått ny logo og nye farger

Meland-Golf_bredde_Pantone-295C.png

Som du sikkert har fått med deg har Meland Golf både fått ny logo og nye farger. Det er Reklamehuset AS i Knarvik som har designet og utviklet den nye logoen. .

“Vi følte at det var på tide med en fornyelse også når det gjelder logo og hvilket grafisk utrykk Meland Golfklubb skal bruke. Fornyelsen er tuftet både i et behov for å kommunisere med markedet, men faktisk også noen praktiske hensyn - blant annet må logoer og tekst være tilpasset mobiltelefoner og mindre skjermer. Så da passet det bra å ta både logo, hvilke fonter vi bruker og nye nettsider i samme prosessen.” - forteller nyansatt daglig leder i Meland Golfklubb - Arild Helland.

Vi har også tatt en prat med Reklamehuset AS og Argonville Media, to lokale bedrifter som henholdsvis står for logo og ny design, og nettsider og digital markedsføring.

Reklamehuset forklarer bruken av fonter slik: En font er hvordan en bokstav ser ut. Det er noe du ser hver dag, men som du kanskje ikke har et bevisst forhold til, med mindre det blir brukt galt. En seriøs nyhet der det er bruk en tegneseriefont vil være feil. Det vi ønsket med fonten til Meland Golf var å finne en font som var seriøs og stod for kvalitet, samtidig som den er litt leken og moderne. Det var også et krav at fonten skulle være tilpasset moderne medier som internett og sosiale medier og kunne brukes der. Valget falt derfor på en Google Font som heter Red Hat og ofte er bruk sammen med en annen meget populær font “Roboto” som også er fra Google.

Logoen

“Vi ser at det bli enklere for oss å jobbe med en logo og design som er tilpasset vår digitale verden. Det gjør ting enklere, mer fleksibelt og raskere rent tekniske og er med på på heve kvaliteten på det kommunikasjonsmessige også ved at budskapet blir klarere og mer moderne” - sier daglig leder i Argonville - Eivind Antoniazzi.

Arild forteller at årsaken til at de valgte to lokale aktører på dette arbeidet er av flere hensyn. “Det handler selvsagt litt om å støtte lokalt næringsliv, men det viktigste var å bruke leverandører som leverer høy kvalitet og som i tillegg er lette å samarbeide med. Både Argonville og Reklamehuset kjenner vi fra før, og vi vet at de leverer både høy kvalitet og de alltid gir noe ekstra utover det du kanskje får andre steder. Resultatet taler vel for seg selv. Vi er veldig fornøyd med hva vi har fått levert.”

Les mer